evelyne-in-gambia.reismee.nl

Al weer 2 weken hier

Vanmorgen (weer) vroeg wakker. Om 6.00 begint de Moskee zijn oproep, en meestal slaap ik daarna niet meer. Gelukkig zat er in mijn dozen n waterkokertje en cappuccino dus zit ik nu terwijl ik dit schrijf aan n lekker bakkie koffie. De afgelopen dagen waren erg warm (39 a 40 graden) . Maar vooral de wind was lastig, die veroorzaakt enorm veel stof. (Langdurige droogte en zandwegen) Bijna iedereen loopt te hoesten ..... Maandag gingen de huisbezoeken niet door omdat Houwa geen oppas had. En woensdag bleek er ineens geen school te zijn omdat de chauffeur andere bezigheden had en de kinderen dus niet opgehaald konden worden. Dat kan hier dus blijkbaar zomaar. Ik baalde er wel van, daarvoor ben ik hier niet....... Gelukkig kwam Houwa met het voorstel om dan de huisbezoeken maar op woensdag te doen. Ik ben weer bij die 2 meisjes geweest. N berenknuffeltje voor het eerste meisje meegebracht en massage olie voor de 2e. Ik ga op zoek naar plumpy nut, want dit meisje is ZWAAR ondervoed. Dit is n "notenpasta" die vaak gegeven wordt bij ondervoeding. En anders hoop ik nutridrink te kunnen vinden. Ik heb hier ook contact over gehad met Monique van de stichting waar ik mijn sponsor kids heb. Zij komt volgende week naar Gambia en had misschien ook nog wel wat voor me. Ondertussen vermaak ik me nog steeds prima hier. Blondie (dame van mijn leeftijd, de rest is 25min) was naar Senegal vertrokken om daar te werken maar al haar spullen die ze opgestuurd had zijn "verdwenen". Ze kwam na 3 dagen weer terug en dat vond ik wel gezellig. We hebben echt een klik en lachen wat af samen. Ook de stagaires zijn leuk hoor, n aantal van de meisjes hebben me tot hun pleegmoeder gebombardeerd, dus n knuffel op zn tijd krijg ik ook! Dit was het weer voor nu, tijd om te gaan ontbijten en dan werken.

Reacties

Reacties

Marion

Tja je ondervindt zo wel echt cultuur van het land ff meer dan als toerist/bezoeker. Kun je sowieso wel slapen met die hitte?!
Vandaag samen met Syl en Tjibbe gelopen, ff heerlijk zonnig, zalig!
Werk ze

Wil bonne

Wat een mooi verhaal . Kan je wel slapen met die warmte ??dat lijkt mij het moeilijkste.
Fijn dat je een goeie klik heb met de andere dames , nog veel plezier groetjes

Marrie

Hoi Evelyne, klinkt erg goed allemaal, je bent daar helemaal op je plek denk ik! ik wordt steeds nieuwsgieriger naar het leven daar. ik heb echt zin om te gaan de 27ste, als er dingen zijn die ik nog mee kan nemen laat het dan weten! Groetjes van ons

Evelyne Blok

Slapen lukt wel hoor het koelt s'avonds wel af al zijn de nachten de afgelopen dagen wel wat warmer. Het went, slaap best goed zonder airco pf ventilator.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!